Resten av veckan för Molly

Molly vilar idag då jag ägnar hela dagen åt jobb och plugg här hemma. Två eller minst en sådan dag i veckan kommer jag ha hela hösten. Jag har fått intala mig själv att jag faktiskt inte är lat för att jag inte behöver stressa igenom mina dagar jämt, utan har lite tid för reflektion och eftertanke när jag läser. Så värt. Plugget blir mycket mer intressant och givande. Idag har jag till exempel funderat på om marknadsföring som jag känner till det kommer finnas kvar när jag tar examen i vår... Det händer så mycket i branschen hela tiden. Spännande.
 
 
 
Molly får alltså två vilodagar på raken nu. Tror inte det skadar, hon får gå två dagar i helgen istället. I morgon ska vi rida på banan, det är hopptid så cavaletti står på schemat! Nu börjar inhoppningen så smått, så roligt. 
 
Så, resten av veckan ser ut såhär:
 
Ons: Vila
Tors: Ridhus/paddock med lite bommar, skritt och trav
Fre: Vila
Lör: Uteritt
Sön: Ridhus/Paddock, dags för lite galopp!
Varje dag är hon ute i hagen mellan 8-16. Jag saknar en skrittmaskin i mitt liv... 
 
Helgen består även av lastträning! Ska se till att någon kan filma så ska ni få se. Nej, nu ska jag återgå till plugget. Alexander är och gymmar och lovade att köpa med sig frukt och vaniljkvarg. Efter middagen blir det nämligen ett avsnitt av Downton Abbey. Har ni sett?! Älskar. Ännu bättre när det är vår se-tillsammas-serie ♥
 
 

Kommentarer:

1 Heidi:

Downton abbey är den bästa serien som finns! Förstår inte hur alla 60+ klarar av all den dramatik! Mord, sex, självmord, giftemål, familjetragedi! Väldigt spännande! ;D. Älskar även morden i midsomer, indian summer, Doctor foster. Brittiska serier är bäst! Speciellt med en kopp thé och en skorpa i handen :)

Härligt med examen! Äntligen komma ut i arbetslivet och sedan få in liiite mer pengar än CSN lånet haha!

2 Marie:

Har precis hittat din blogg och jag gillar den verkligen.
Jag tänkte kommentera din longerpisk och framåtbjudning.
Jag har funderat på det där med spö och hästar. 600 kg djur som tycker det är läskigt om en 50 kg människa viftar med en liten pinne.

Jag läste sedan att pga hästars syn så kommer en rörelse med piskan i riktning bakifrån och fram att skrämma den eftersom rörelsen bara dyker upp ur tomma intet.
En plötslig rörelse bakifrån får hästen att vakna upp, röra sig framåt och förstå skänkeln.
(De är ju faktiskt flyktdjur.)

Det går förmodligen lika bra med selleri...

Svar: Haha! Vi testar selleri nästa gång ;) Välkommen hit!
Karin Lindblad

3 Amanda & ridtravaren Lilleman:

Hon dör antagligen inte av två vilodagar ;) Lilleman får vila båda dagarna i helgen,
brukar tänka att han är fyra år så han ska tränas fyra gånger i veckan för att inte överbelasta och anstränga för mycket eftersom att han fortfarande växer :)

Svar: Nä troligtvis inte ;) Ja precis, jag rider varannan dag i och med "fyraårsregeln"! Tror absolut det är ett bra grundtänk.
Karin Lindblad

Kommentera här: