Söndagsblogg

Heej!

Hur kan allt hända samtidigt?! Haha min dag efter jobbet igår var helt galen, men det löste sig och jag överlevde, det var sömnen och intaget av föda som fick stå åt sidan och värre saker har hänt. Molly fick en akuttid för skoning då hon blev extremt ömfotad så snart det frös ute, så tacksam för världens bästa hovis som dyker upp när det krisar. Fick dessutom meddelande om att Kryddan ramlat och slagit sig, så fick åka dit trots att det var en Kryddan-lediga dag. Som tur var så var det bara ett fult skrapsår, så tvättade rent, på med jod och hoppas på det bästa.. Hade insläpp på det och sedan stallmöte på kvällen, och någonstans där emellan hann jag både mocka, göra höpåsarna, diska rent Mollys vattenbalja i hagen som hon bajsat i så det var fastfruset bajs hela vägen, och fyllt på med nytt vatten, samt promenera henne i ridhuset i 20 minuter. Eller ja, promenera och promenera. Vid bockattack nummer tre tappade jag henne så hon drog ett ärevarv bland de som red, haha alltså… Molly Fläng! Men vem kan klandra henne, nu under helgen har hon stått blick stilla i hagen pga ömma fötter och hon har inte kunnat röra på sig i ridhuset för det har varit uppbokat för tävling och clinic. Jag är glad att hon är full av liv och nästa gång tar jag nog longerlinan med mig istället, hehe.

 Kryddis på vift i sann lösdriftsoutfit = monsterpäls
 
 Molly Fläng i nästan lika imponerande päls, haha

I alla fall – jag och Plutten skulle äntligen fått komma på hoppträning idag för det har varit något VARJE gång, och igår drag han givetvis av sig en sko så nu fick vi avboka igen... Attans bananer! Det händer väl lagom till jag och Molly är redo att vara med själva ;) Igångsättning Molly fortsätter med siktet inställt på att komma ut på dressyrbanan i början på April, en liten sketen LC:1 som lite rutin. Någon pay & jump ska vi väl också klämma in så snart vi börjat hoppa lite smått. Tror inte det kommer bli några som helst problem att introducera hinder uppsuttet på den här hästen, hon blir spänd av vissa saker men hinder och diverse infångare och annat bryr hon sig inte ett dugg om. Lovely. Min fina häst!

Jag har fått lite uppdatering om Mini också och det verkar gå framåt vilket såklart känns jättekul. Saknar min egen Bonzai här hemma! Det är något alldeles extra med den hästen, så det ska bli väldigt spännande att se vad som händer framöver.  

Jobbet går bra, jag är i farten att köpa mig en skruttbil och göra det till en sport att hålla den rullande så länge jag bara kan, så jag utnyttjar teknikerna här på jobbet för att utse den bästa småbilen med högst driftsäkerhet sett till driftkostnad, hehe. Dessutom får den gärna vara så ful som möjligt, ska man ändå vara ful så kan man ju vara det ordentligt tänker jag. Sedan är det väl en fördel med en liten bil om den syns, så jag tänker typ gul? Heheh. Looovar en uppdatering om det blir en sådan. Men kan väl säga att gårdagen hade varit lite lättare med en egen liten skruttibangbang än att styra med lånebilar utöver alla tusen saker jag behövde fixa, så att säga… Nu är det liksom dags.

Ni missar väl inte att hänga med på insta mellan de här sporadiska uppdateringarna? Puss!

 

Kommentarer:

1 Anita:

Så fin :D

2 F:

Så kul med en till som satsar på båda grenarna! :D

3 Felicia Orrstenius:

Så kul med en till som satsar på båda grenarna! :D

Kommentera här: