Ett sista jätteryck

Hej på er! ♥
 
Vilken helg, allt på en gång. Molly är hemma och Mini har åkt tillbaka till Motala. Mycket känslor i kroppen ihop med en massa annat. Sorgligt var det när den svarta gick på lastbilen och åkte mot nya äventyr, men fin var han och jag är nöjd med vad vi gjort dessa fyra månader. Framför allt har han blivit starkare i kroppen och hittat en bättre egenbalans, vant sig vid nya miljöer och fått testa på livet som ridhäst lite mer på riktigt. Rent utbildningsmässigt har det hänt en del men det har också märkts att han har lite svårare för sig med sina milslånga ben och har behövt lite mer tid. Sista veckan släppte mycket så det börjar nog ramla på plats bit för bit nu - så kul. Ska bli väldigt roligt att följa. 
 
Mini ♥
 
Molly har tagit flytten fantastiskt bra, hon är lugn och och verkar helt nöjd med tillvaron. Vi ska bonda lite vid hand nu första tiden, dels så hon får skritta igång lite och sedan även bli trygg och känna sig hemma på anläggningen. Hon har lite problem med att vara ensam så det ska vi också träna på i lagom mängd. Hon anförtror sig ändå åt mig vilket är jättehärligt. Hon är positiv och nyfiken om än lite nervös över hörnen i ridhuset, men hindren som står överallt och läktaren är inga som helst problem - skööönt. 
 
Fluffis-Molly ♥
 
Denna veckan är det enormt tryck för mig med plugget, sista racet nu och det passar bra för alla parter att vi bara promenerar och fokuserar på vår relation. Molly har väldigt lätt för sig med ridningen så jag tror inte vi kommer ha några problem att ta oss framåt med det, men jag tror däremot att vi behöver en stadig grund och relation för att inte stöta på onödiga problem som uppkommer på grund av bristande förtroende och kommunikation. Molly är här för att stanna och det finns ingen stress vilket ska få genomsyra allt vi gör. Jag har också lovat mig själv att dagar då jag inte kan släppa min stress och "uppe-i-varv-känsla" ska jag låta henne stå. Hur många gånger har man inte gett sig på ett ridpass då och det bara slutar i frustration och missförstånd? Inte värt. 
 
Hur söt då?!
 
Okej, nu får ni hålla tummarna för mig att den här veckan går enligt plan. Tio liter kaffe lär gå åt. Ha en fantastisk vecka hörrni! Puss på er ♥ Psst! Glöm inte följa mig på instagram, där är uppdateringen flitigare! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Självklart håller vi alla tummar! Lycka till:)

2 Daniela - Följ min satsning mot toppen i fälttävlan!:

Så snyggt med namnskylten på grimman! :D

Svar: Åh tack!
Karin Lindblad

3 Josefin:

jag dööör hur snygg häst du har! Kram på dig :)

Svar: Tack!!
Karin Lindblad

4 Caroline och unghästen Stina:

Kaaarin... Det finns faktiskt folk som ser fram emot det där veckomagasinet som dina söndagsinlägg ska utgöra ;)

Svar: Haha ååh ❤️❤️ Livet har varit kaos!!! Ska uppdatera!!
Karin Lindblad

Kommentera här: