Ni är så fina

Alltså heej! Hur glad blev jag när jag loggade in här för första gången på en och en halv vecka och hade massor av kommenterer att läsa på alla möjliga inlägg. Nu skäms jag ju lite för att jag inte uppdaterade i söndags, tänkte att det är nog ingen som bryr sig ändå, hade fel! Bästa ni.
 
Veckan har gått bra, Molly har skött sig strålande och hon verkar trivas som fisken i vattnet, så nöjd över det. Vi har promenerat mycket i ridhuset för jag vill att hon ska vänja sig vid miljön och tycka att det är nice att vara där inne. Jag tror vi är på god väg. Hittat hennes favo-ställe att bli kliad på också, så har et bra knep när hon spänner till och börjar bli uppe i varv. Hovis var ute i förra veckan också och betyget blev så pass bra hovar att hon kan gå utan skor en skoperiod till så får vi se sen när belastningen ökar lite hur omgående vi behöver sko. Tänk vilken dröm (och vad billigt) det hade varit med en oskodd häst, hehehe. Drömma får man va?
 
En gång har jag suttit på Molly, och hon skötte sig helt magiskt bra. Skrittade bara ett par varv runt spåret för att känna av läget. Utöver det har hon fått börja jogga lite smått på lina, missa inte min instagram! Där får ni mer regelbunden uppdatering som sagt, samt lite filmsnuttar på Molly. Planen nu är att vi ska ge det nåra veckor av kravlöst, försiktigt igångsättande innan vi börjar jobba lite mer på riktigt. Just nu är motivation och bibehållning av arbetsmoralen prio ett, hon ska tycka det är roligt att jobba med mig. Jag tror inte hon på något vis blir en svår häst att utbilda vidare, snarare kan hennes lite nervös sida sätta lite onödiga hinder på vägen om vi inte bygger upp ett genuint förtroende först.
 
I övrigt har det hänt lite annat i livet som jag nog får skriva om i ett annat inlägg. Men det där med söndagarna får jag kanske hålla nu då, när det faktiskt var folk som saknade mig när jag inte dök upp. Puss på er!
 

Kommentarer:

1 Lovise:

Jag har ju mitt halvblodssto i "normal träning" och barfota, hur skönt som helst :) Rider med boots ibland, men hon klarar sig bra barfota på många underlag nu. Snart ett år barfota!

Svar: Underbart!!! Hoppas på samma..
Karin Lindblad

2 Ellen - tävlingsryttare:

Jag jag besökte faktiskt bloggen flera gånger i söndags i hopp om att du hade/skulle uppdatera. Bättre lite sent än aldrig ;) Härligt att få höra om Molly igen.

Svar: haha aw!! Och nu strulade det igen!
Karin Lindblad

3 Caroline och unghästen Stina:

Vad kul att läsa om Molly igen! Tror du är något mycket viktigt på spåren när du lägger grunder för era kommande prestationer i er relation.

Haha, det där med skorna, det ska de förtjäna! Min fick framskor inför treårs. Bakskor får hon inför kvalitets. Frågan är om de får sitta kvar om hon inte kvalar till breeders ;)

Svar: haha! love it!
Karin Lindblad

Kommentera här: